Hírek

2017.05.08.

Pályaalkalmassági vizsgálat tartalma a Nyíregyházi Egyetemen

Hivatásos repülőgép-vezető szak

Ezen témák közül a Tréner Kft jelzésűeket Nyíregyházán, a többit a Podmaniczky u 109 alatt végzik el

A pályaalkalmassági vizsgálat a következő részekből tevődik össze:

1. Képességteszt

  1. Matematika (Tréner Kft)
  2. Fizika (Tréner Kft)
  3. Fejszámolás (Tréner Kft)
  4. Síkbeli orientáció
  5. Térbeli orientáció (Tréner Kft)
  6. Térlátás
  7. Reakcióidő
  8. Multitasking (figyelemmegosztó képesség)
  9. Rövidtávú memória

2. Kompetenciateszt és motiváció teszt

  1. Motivációs kérdéssor és intelligencia teszt.
  2. Csoportos feladat (Tréner Kft)
  3. Személyes elbeszélgetés (mindkét helyen, a Tréner Kft-nél angol nyelvű felmérés is egyben, mert angolul folyik)

 

1.a Matematika, geometria

Ezen teszt célja, hogy felmérje, hogy a jelentkező főként a repülésben (illetve a mérnöki tanulmányokhoz) nélkülözhetetlen matematikát milyen szinten ismeri. Továbbá képet ad a jelentkező logikájáról és problémamegoldó képességéről. A feladatok nehézségi sorrendben helyezkednek el.

Főbb témakörök:

  • Arányosság
  • Egyenletek/egyenletrendszerek
  • Geometria
  • Trigonometria
  • Logika (kombinatorika)
  • Szöveges problémamegoldás
  • Vektorműveletek

Pl.:

  1. 1.Egy szimmetrikus trapéz alapja 7 cm hosszú, és az alap illetve az60°-os szögeket zárnak be. A trapéz magassága 3cm. Milyen hosszú a trapéz alappal párhuzamos oldala?
  1. 2.Két vonat (a és b) indul két különböző állomásról (A és B), amelyek egymástól 300 km-re helyezkednek el. Az a vonat A állomásról 09.00-kor indul és 30 km/h-ás sebességgel halad B állomás felé. A b vonat B állomásról 12.00-kor indul, és 60 km/h sebességgel halad A állomás felé. Hol és mikor találkozik a két vonat?
  2. 3.Egy fa áll egy vízszintes síkon, melyek metszéspontja a T pont. Meg szeretnénk mérni a fa magasságát, de csak egy olyan eszközünk van, amely szöget tud mérni. Az A pontból a fa teteje 55°-os szög alatt látszik. B pontból a fa teteje 60°-os szög alatt látszik. A és B pont között a távolság 10 m és az ATB szög 90°. Milyen magas a fa? Tanács: rajzolja le axonometrikusan!

1.b Fizika

Ezen teszt célja, hogy felmérje, hogy a jelentkező főként a repülésben (illetve a mérnöki tanulmányokhoz) nélkülözhetetlen fizikát milyen szinten ismeri.

Főbb témakörök:

  • Kinematika
  • Dinamika
  • Hőtan
  • Elektromosságtan

Pl.:

  1. 1.Melyik esetben világít legfényesebben a lámpa (S1 kapcsoló zárva, S2 kapcsoló zárva, vagy mindkettő zárva)?
     Fizika
  2. 2.Egy testet függőlegesen felfelé dobva h magasságot ér el. Mekkora magasságot ér el, ha a mozgási energiája éppen fele a kezdetinek?

1.c Fejszámolás

Ezen feladat célja, hogy a jelentkező fejszámolási képességeit felmérje.

Pl.:

152

18*19

1992

(120/15)-7

156+75

1.d Síkbeli orientáció

Ezen feladat célja, hogy meghatározza a jelentkező síkbeli orientációképességét.

1.e Térbeli orientáció

Ezen feladat célja, hogy meghatározza a jelentkező térbeli orientációképességét térbeli testek (pl. kocka) 2 tengely körül gondolatban való forgatásával.

1.f Térlátás (mélységlátás)

Laboreszköz segítségével megállapítható, hogy a jelentkező hogyan fogja érezni a magasságot kilebegtetés során.

1.g Reakcióidő

Ezen feladat célja, hogy meghatározza a jelentkező reakcióidejét (számítógépes program vagy laboratóriumi mérőpad segítségével).

1.h Multitasking

Ezen feladat célja, hogy meghatározza a jelentkező figyelemmegosztó képességét (számítógépes program vagy laboratóriumi mérőeszköz segítségével).

1.i Rövidtávú memória

Rövid ideig felvillanó betűk vagy számok megjegyzése, rögzítése papíron.

2.a Kérdéssor és intelligencia teszt

A kérdéssor eredményét összevetve a csoportos feladattal illetve a személyes elbeszélgetéssel, a jelentkező jelleméről, kompetenciáiról, illetve motivációjáról kaphatunk képet.

2.b Csoportos feladat

Egy komplex feladat segítségével csapatmunka, illetve egyéb fontos kompetenciák állapíthatóak meg.

A feladat egy szállítás leszervezése lenne, különböző kritériumok alapján.

2.c Személyes elbeszélgetés

Előre meghatározott illetve a beszélgetés során adódó kérdések alapján a jelentkező jellemének, motivációjának meghatározása.

 

2014.09.03

Szeretettel várjuk Önöket a 2014.09.07-én, vasárnap tartandó repülőnapra. A nyíregyházi repülőtéren a repülőnap keretében többek között zlin kötelékbemutatót, egyéni műrepülő bemutatókat, ejtőernyősugrást, l-29 Delfin típusú sugárhajtású repülőgép bemutatóját tekinthetik meg. A repülőnapon sétarepülésre, élményrepülésre is biztosítunk lehetőséget!

2014.08.26

Mostantól Debrecenben is lehetőséget biztosítunk, hogy átélje a repülés élményét és madártávlatból csodálja meg a várost és környéket!

Előzetes egyeztetés a +3670 324 8560-as telefonszámon szükséges.

 

2014.04.09.
A Tréner Kft. H.ATO.0012 számú Jóváhagyott Képző Szervezet bizonyítványát megszerezte, így a képzési tevékenységeit zökkenőmentesen folytathatja. Az ATO engedély birtokában az általunk végzett pilótaképzés még jobban összhangba került az európai képzési irányelvekkel.

primaryatologo

 

2014.03.14.
Elkészült új plakátunk.
 LHNY



2014.03.10.
A Tréner Kft már a Facebookon is elérhető! Like-old oldalunkat és kövesd nyomon a folyamatosan frissülő képzéseinket és szolgáltatásainkat. Repüléshez kapcsolódó érdekes információkat és híreket is megosztunk oldalunkon, továbbá a Tréner Kft. repülési üzemébe is betekintést nyerhetsz! Videókat posztolunk oktatóinkkal és növendékeinkkel, akik tapasztalataikat osztják meg veletek! Kattints a Like gombra, és rögtön a Facebook oldalunkon találod magad!

letoltes